snapchat, løvemammaene

GJEST PÅ SNAPCHAT-KANALEN VÅR

Hva skal til for å gjeste Løvemammaene på Snapchat? Hva forventes av deg som gjest og hva kan du forvente av oss? Hvilke regler har vi, hva skjer ved regelbrudd og hvor lang er ventelisten? Ønsker du at vi skal markere en merkedag eller rette fokus på et spesielt tema? Hvor henvender du deg? Alt dette finner du svar på her.

Det eneste som skal til for å gjeste oss er hovedsaklig og i utgangspunktet at du har et barn med kronisk sykdom/funksjonsnedsettelse, men vi er også åpne for andre. I blant har vi nemlig temauker, f.eks. løvebarn (ungdom med kronisk sykdom), voksne løvebarn, pappauke og foreldre med funksjonsnedsettelser.

Alle henvendelser ang. gjestesnapping tas via Messenger (gå inn på siden vår Løvemammaene på Facebook og trykk på “send melding”).
Alle andre henvendelser, ønsker, ris og ros ang. Snapchat-kanalen vår tas også via Messenger.

Vi har en venteliste som varierer gjennom hele året. Gjennomsnittlig venteliste er på to måneder, men kan være så kort som én måned og så lang som fire.

Dette forventer vi av deg som gjest:

  • Fortell kort om deg selv og din situasjon når du skriver til oss første gang
  • Du er positiv og inkluderende
  • Du har et genuint ønske om å bidra til åpenhet, kunnskapsformidling og knusing av fordommer
  • Du respekterer Løvemammaenes formål og forstår hvem vi kjemper for
  • Du leser grundig gjennom snapreglene våre og følger de gjennom snapdagen din
  • Snapchat er noe du er kjent med og kan bruke

Dette kan du forvente av Løvemammaene:

  • Du får tilsendt en liste over informasjon vi trenger fra deg i god tid før du skal gjeste oss
  • Du får tilsendt snapreglene våre, der du også finner tips til gjennomføring av dagen og gode app’er
  • Vi lager en personlig snapintro til deg
  • En av oss i admin følger deg opp både før, under og etter snapdagen din hos Løvemammaene, slik at du får hjelp og veiledning til alt du måtte lure på
  • En givende og fantastisk følgerskare gjennom hele snapdagen din
  • Vi tar kanalen vår på alvor og hjelper deg dersom noen følgere er ufine på noen måte
  • Du kan være trygg på at vi ikke utleverer informasjon om deg

Noen av våre viktigste regler:

  • Ingen skal ekskluderes!
    Vi tekster alle snapper og velger tekst som tar seg lese av hensyn til hørsels- og synshemmede. Ekskludering/diskriminering på vår Snapchat-kanal godtas ikke!
  • Bruk sunn fornuft.
    Ikke bilder av nakne barn, barn på do, bildedeling uten godkjennelse etc. Man skulle tro dette sier seg selv, men vi har erfart at det er en viktig regel å ha!
  • Promotering.
    Det er ikke lov å promotere seg selv/egne firma/salg, eller nettsider/leverandører av alternativ medisin/kosthold/produkter som ikke er i tråd med statens Helsedirektorat osv. Hvis du er ute etter å fremme deg selv, er Løvemammaene feil kanal!
  • Vi ønsker et positivt preg på snappen!
    Livet med funksjonshemmede, kronisk syke/døende barn kan være utrolig fint og fullt av muligheter, og det vil vi gjerne få fram! Selvfølgelig er det ok med dårlige dager og vanskelige tema også, noe som kan bidra til at flere ikke føler seg så alene eller kanskje lærer noe av oss.
  • Taushetsplikt
    Vi har taushetsplikt overfor hverandre – både gjestene og Løvemammaene.

Regelbrudd:

Det er en forutsetning at alle gjester leser nøye gjennom snapreglene våre for å kunne gjennomføre en god snapdag. Ved å lese snapreglene nøye vil misforståelser og utilsiktede regelbrudd unngås.

En sjelden gang i blant har vi opplevd at gjester bryter reglene våre i den grad at vi har sett oss nødt til å avbryte snapdagen og slette den. Dette har heldigvis bare skjedd et fåtall ganger, men er like trist hver gang for begge parter! Vi gir selvfølgelig alle en sjanse til å rette opp og som oftest er det nok, men ved flere, gjentatte regelbrudd samme dag og der det er helt åpenbart at gjester ikke har tatt seg bryet med å lese reglene våre, så har vi ingen annen mulighet enn å avslutte dagen for å bevare kvaliteten og integriteten til kanalen vår.

Dette vil selvfølgelig kunne oppleves vanskelig og vondt for gjestene det gjelder, og kanskje frustrerende for noen følgere når man ikke kjenner til hele bildet, men vi har brukt mye tid og krefter på å skape dette unike fellesskapet og på å finne en god balansegang i sosiale media, og vil derfor alltid sette det først.

Vi elsker nye gjester, så send oss gjerne en melding!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
Rull til toppen