Tafuta
Funga kisanduku hiki cha kutafutia.

Huduma ya usaidizi

Huduma ya msaada ya akina mama simba

Løvemammaenes hjelpetjeneste er et pilotprosjekt driftet med bl.a. tilskudd fra Stiftelsen DAM, og er godkjent som rettshjelpsvirksomhet av Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet i Norge.
Et unikt tilbud for hovedmedlemmer i Løvemammaene. 

Pata usaidizi katika maisha magumu ya kila siku

Løvemammaenes hjelpetjeneste støtter, veileder og hjelper medlemsfamilier i møte med hjelpeapparatet, både gjennom kartlegging av rettigheter, søknader, klager, bistand i møter med instanser mv. Alle som jobber i hjelpetjenesten har egenerfaring med det å ha et barn med hjelpebehov, samtidig som de har relevant fagkompetanse. Rådgiverne i hjelpetjenesten kan mye om rettigheter og lovverk, og de følger opp over tid for å nå målet om en hverdag med god livskvalitet for dere. 

Vi vet det er tøft å stå i kampene mot systemet og hvor vanskelig det er å finne fram i rettighetsjungelen. Å få den hjelpen og de tjeneste man har krav på er ingen selvfølge, og for mange blir det dessverre en kamp. Mange føler seg alene, men det er dere ikke lenger.

For barna med svært alvorlig sykdom og/eller forventet forkortet levetid har vi et eget team som heter Bære Sammen, som følger opp i tiden før og etter døden med tilbud som veiledning, oppfølging, emosjonell støtte og sorgstøtte til både foreldre, søsken og apparatet rundt barnet. Fordi ingen skal måtte bære sitt alvorlig syke barn alene.

Som hovedregel gjelder tilbudet i hjelpetjenesten for hovedmedlemmer med barn og ungdom mellom 0-18 år, men vi har også et tilbud til familier med unge voksne mellom 18-23 år der foreldre er verge for, eller har samtykke fra det voksne barnet.

Du må ha et hovedmedlemskap i Løvemammaene for å benytte deg av hjelpetjenesten, dvs. medlemskapet til 400 kr. per år.

Jinsi ya kutumia fomu ya usajili

  1. Chagua "kujiandikisha" kwenye kona ya juu ya kulia.
  2. Jaza maelezo ya mawasiliano.
  3. Ingiza msimbo kutoka kwa SMS.
  4. Bonyeza "chagua huduma".
  5. Bonyeza "orodha ya kusubiri - ombi".
  6. Fyll i øvrige opplysninger (alder på barn, diagnoser, kort om situasjonen deres og hva du ønsker hjelp til)
  7. Bonyeza "niongeze kwenye orodha ya kusubiri". Ikiwa huwezi kubonyeza kitufe ili kuongeza, inaweza kuwa umeandika maandishi marefu sana. Jaribu kuondoa kitu ili kitufe kiwe samawati tena.


Hva skjer etter at du har registrert deg?

Du vil bli kontaktet så snart som mulig, men det må dessverre påregnes litt ventetid i perioder. Ta kontakt om det haster veldig (se e-post for kontakt nedenfor).


Hva gjør du dersom du har kort klagefrist?

Ønsker du hjelp til en klage og har kort klagefrist, så må du be aktuell instans om utsettelse på denne! Spørsmålet om utsatt klagefrist må du sende skriftlig til instansen som du skal klage til. Nedenfor kan dere se og kopiere et eksempel på hva dere kan skrive for å be om utsatt klagefrist:
"Aliyetia saini hapa chini anaomba tarehe ya mwisho ya kukata rufaa iliyoahirishwa kwa uamuzi huu, kwa kuwa ningependa kusaidiwa na mwakilishi mwingine kama vile Sheria ya Utawala." Vis gjerne til referanse/saksnummer når i henvendelsen. Hvis du får avslag på utsatt klagefrist, må du gi beskjed til hjelpetjenesten med en gang.


Spørsmål mens du venter?

Er du usikker på om du har fått registrert deg på ventelisten, har spørsmål om ventetid, vil informere om noe viktig (f.eks. et viktig møte innen kort tid som du ønsker å ha oss med på, eller dersom om du ikke får medhold i utsatt klagefrist), så ber vi deg ta kontakt med oss på mail: hjelp@lovemammaene.no (hupaswi kutumia barua pepe hii ikiwa tayari una mshauri katika huduma ya usaidizi).

Ikiwa tayari una mshauri katika huduma ya usaidizi na unaendelea kuwasiliana, hupaswi kutumia kiungo hiki.
Wasiliana na mshauri wako moja kwa moja kwa barua pepe.

Wafanyakazi

Asante kwa wafuasi wetu

Akina mama simba hupokea msaada wa miradi mbalimbali kutoka taasisi, fedha na mashirika ya afya

Kurugenzi ya Afya

Kurugenzi ya Afya imesaidia mradi wetu wa kupunguza hali ya watoto wa Bære sammen, ambao pia unasaidia familia katika huduma ya usaidizi, kwa kutumia NOK milioni 3.4 tangu 2021. Kwa sababu hakuna mtu anayepaswa kubeba mtoto wake aliye mgonjwa sana peke yake.

Mfuko wa Kavli

Kavli amesaidia huduma ya usaidizi ya Løvemammaenes na NOK 500,000 mwaka wa 2022 na NOK 400,000 mwaka wa 2023, na kutusaidia kuhakikisha utendakazi unaoendelea wa mojawapo ya miradi yetu muhimu inayolenga wanachama wetu.

Bwawa la Msingi

Bwawa la Stiftelsen linasaidia huduma ya usaidizi ya Løvemammaene kwa karibu NOK 2 milioni katika kipindi cha miaka 3 na imetusaidia kuhakikisha utendakazi unaoendelea wa mojawapo ya miradi yetu muhimu inayolenga wanachama wetu.

Wasiliana na fomu ya huduma ya usaidizi

Huduma hii inahitaji uanachama. soma zaidi kuhusu uanachama.

Maandishi

Tafuta